Företag som sköter sina reklamationer respektive inte sköter sig

Jag tillhör de personer som kan höja folk/företag till skyarna om de gör något bra. Jag tillhör även dom som reklamerar så fort

det är något fel på en vara eller tjänst. Av den anledningen har jag börjat bygga upp denna sida så att du redan från början vet vilka

 företag som ställer upp även när det händer något med varorna eller tjänsterna du köpt.

               

                                      

 

HAVAS EUROPE
För ca 2 år sedan köpte vi 2 fåtöljer hos dom. Efter ett drygt år började Skaj-skinnet att flagna. Man bytte ut bägge fåtöljerna. Efter ca 6 månader var de helt nersuttna. Problemet var en leverantör som inte höll måttet och som de inte anlitar längre. Bägge fåtöljerna ersattes med det fulla värdet. Vi la lite emellan och fick några andra, och förhoppningsvis bättre, fåtöljer. Skönt med företag som tar sitt ansvar.

 
Ersatte utan något bråk felaktig vara. Behövde bara skicka in ett kort på den felande varan. Hem kom 50:- i form av värdecheckar. Vi fortsätter med Marabou.

Team Sportia i Eskilstuna ( Tuna Park )
Företaget sköter om baggageutlämningen på Arlanda åt bl a Primair. Vid vår senaste resa landade vi på Arlanda och p g a Havas fick vi vänta i nästintill 1,5 timmar på vårt baggage. Informationen på tavlorna var lika med noll. Mängder av arga resenärer väntade på sitt bagage. Jag begärde ersättning för att jag ersatte en person för att denne fick vänta på oss denna tid samt för att han fick betala mer i parkerings-avgift. Vi har mailat till varann och man säger sig ersätta parkeringsavgiften och inget annat. Men detta under förutsättning att parkeringskvittot finns kvar. Men det tog 1,5 månader innan vi fick kontakt med företaget överhuvudtaget. Vem sparar parkeringskvitton? Jag blev efter 2 månader uppringd av en person som försökte klargöra för mig att deras affärssystem inte fungerade "på det sättet". D v s att vårda sina primära och sekundära kunder. Kvitton från en parkeringsautomat ( som de nog visste att jag inte hade kvar kunde de ersätta. Men om jag skickade dom en faktura skulle det inte fungera. Sorgligt att sådana företag får existera och att de fortfarande har kunder i Sverige. Nej, det företaget skulle jag aldrig anlita som inköpare. Och ni som fortfarande är det: SE UPP!  PS: Fick sedan ett mail till. Det gick dock inte att svara på. Troligen spärrade de min adress. Fegt ! !

Marabou
Berhardssons möbler i Strängnäs
Kavli
Solresor
Frugan köpte ett par skor. Jag köpte samma sorts sko. Min fungerade perfekt. Hennes var det dock något fel på eftersom stortånageln förstördes på bara några dagar. Team Sportia i Eskilstuna gick dock med på att ta tillbak skorna, fast frugan hade varit ute och gått med dom. Bra Team Sportia i Eskilstuna!
Vid en Spanienresa hade vi stora problem med värmen och en AC som strejkade. Strejkade gjorde dock inte Fatima som var guide för Solresor på orten. Hon tog tag i saken omgående och var på en ganska ointresserad hotellpersonal som en hök. Snabbt fick vi ett nytt rum. Tack Fatima och tack Solresor som ersatte oss även för besväret efter hemkomsten
Ersatte utan något bråk felaktig vara. Skickade bara ett mail med foto på den felaktiga varan
Salomon
När jag köpte ett par löparskor frågade jag specifikt om öglorna till skosnören skulle hålla. "Jaadå, de håller en livstid" fick jag till svar. Affären jag köpte skorna hos finns inte mer, men Salomon finns. Jag vände mig till dom. De avsa sig dock allt ansvar efter 2 år. Synd. Har haft Salomonskidor, pjäxor mm. Men nu är det slut. Nu blir det andra fabrikat.